Kod | UWM_AKT-1 |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie |
Kierunek studiów | Analiza i kreowanie trendów |
Forma studiów | stacjonarne |
Poziom kształcenia | pierwszego stopnia |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 5 |
Zadaj pytanie |
- Tura 1 (31.10.2024 08:00 – 30.11.2024 23:59)
Opis kierunku
Interdyscyplinarny kierunek studiów Analiza i kreowanie trendów, to wynik inicjatywy trzech wydziałów UWM w Olsztynie: Humanistycznego, Nauk Ekonomicznych oraz Nauk Społecznych. Pierwszy nabór na studia pierwszego stopnia odbył się w 2016 roku, na studia drugiego stopnia w 2019.
Głównym celem jest kształcenie pracowników potrafiących trafnie diagnozować długoterminowe zjawiska oraz tłumaczyć je na język indywidualnych i społecznych potrzeb. Kierunek utworzono dzięki finansowemu wsparciu Funduszu Stypendialnego i Szkoleniowego oraz funduszy norweskich.
Dla kogo?
Kierunek studiów dla osób, które chcą się rozwijać wszechstronnie i rozumieją potrzebę łączenia wiedzy i umiejętności z różnych dziedzin nauki. Analizę i kreowanie trendów mogą studiować zarówno absolwenci szkół średnich, studenci innych kierunków, jak i osoby czynne zawodowo, chcące rozszerzyć swoje kompetencje i umiejętności.
Jak kształcimy?
Analiza i kreowanie trendów jest innowacyjną propozycją kształcenia opartą na trzech filarach: filozofii, ekonomii i socjologii. Każdy z nich spełnia odmienne zadanie ‑ daje inną wiedzę, umiejętności oraz kompetencje. W programie kształcenia szczególny nacisk położono na zajęcia praktyczne: warsztaty projektowe, ćwiczenia, praktyki zawodowe, działania zespołowe. Kierunek kształci w zakresie rzadkiej a zyskującej na znaczeniu umiejętności projektowania usług oraz projektowania społecznego z wykorzystaniem metodyki Design Thinking. Praca dyplomowa – obok tradycyjnej formy – może również być nowatorskim projektem, np. gotowej usługi, produktu, strategii czy innowacyjnym rozwiązaniem, ułatwiającym start zawodowy.
W uczelniach amerykańskich, belgijskich, fińskich, holenderskich, kanadyjskich, portugalskich, szwajcarskich, tajwańskich i włoskich powstały kierunki i ścieżki kształcenia w zakresie trendwatchingu, foresightu strategicznego oraz społecznego, analizy trendów i wdrożeń, futures studies. Analiza i kreowanie trendów jest ich odpowiednikiem. W Polsce jest nadal jedynym takim kierunkiem studiów.
W jakich zawodach sprawdzi się absolwent?
przedsiębiorca, projektant, pracownik kreatywny, analityk, planista, copywriter,
zawody przyszłości: analityk trendów, trendwatcher, trendsett