Kod | USZ_S1-PDG-RES |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Uniwersytet Szczeciński |
Kierunek studiów | Pedagogika resocjalizacyjna |
Forma studiów | stacjonarne |
Poziom kształcenia | pierwszego stopnia |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 3 |
Adres WWW | https://nsp.usz.edu.pl |
Zadaj pytanie |
Studia przygotowują do prowadzenia oddziaływań z szeroko rozumianej profilaktyki społecznej i resocjalizacji. Absolwenci studiów zdobędą wiedzę, umiejętności i kompetencje, które mają fundamentalne znaczenie w wychowaniu, opiece, kształceniu i resocjalizacji osób z zaburzeniami. Niewątpliwym walorem proponowanych studiów jest duża oferta zajęć z zakresu metodyki resocjalizacji.
UMIEJĘTNOŚCI UZYSKIWANE W TRAKCIE STUDIÓW
Nauczysz się:
- projektować i organizować działania wychowawcze, terapeutyczne i profilaktyczne,
- diagnozować i prognozować specjalistyczne oddziaływania korekcyjne,
- identyfikować potrzeby i zasoby osób z zaburzeniami zachowania,
- rozwiązywać trudności zawodowe,
- pracować w zespole oraz podejmować współpracę ze środowiskiem (specjalistami z innych placówek i instytucji działających w środowisku lokalnym),
- umiejętności komunikacyjne ukierunkowane na motywowanie do wprowadzania konstruktywnych zmian i samorozwoju.
pedagogika resocjalizacyjna, twórcza resocjalizacja, warsztaty umiejętności wychowawczych i terapeutycznych, warsztaty pracy kuratora sądowego
Nasi absolwenci pracują w:
- instytucjach systemu oświaty (szkoły, młodzieżowe ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii, bursy, internaty),w schroniskach dla nieletnich, w zakładach poprawczych, w instytucjach profilaktycznych i wychowawczych działających w środowisku lokalnym (świetlice wychowawcze i socjoterapeutyczne, ogniska pracy z młodzieżą) jako pedagodzy/wychowawcy,
- zakresie koordynatora pieczy zastępczej,
- zakresie kuratorów społecznych (po przejściu odpowiednich procedur),
- organizacjach specjalnych jako pracownicy/założyciele fundacji, organizacji i stowarzyszeń zajmujących się profilaktyką, resocjalizacją i readaptacją społeczną osób niedostosowanych społecznie, pracą wychowawczą z dziećmi młodzieżą, aktywizacją społeczności lokalnych.