Rekrutacja na semestr letni r.ak. 2024/2025

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

(UJK) edukacja w zakresie sztuki muzycznej

Szczegóły
Kod UJK_S1-MUZ
Jednostka organizacyjna Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Kierunek studiów edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Forma studiów stacjonarne
Poziom kształcenia pierwszego stopnia
Języki wykładowe polski
Limit miejsc 3
  Zadaj pytanie
Tura 1 (31.10.2024 08:00 – 30.11.2024 23:59)

Absolwent kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej studiów pierwszego stopnia posiada wiedzę, umiejętności, kompetencje społeczne artysty-muzyka, aktywnego twórcy i odtwórcy w zakresie sztuk muzycznych oraz uczestnika i organizatora kultury muzycznej. Potrafi realizować i upowszechniać kreacje artystyczne. Przygotowany jest do pełnienia społecznej funkcji artysty-muzyka, prowadzenia samodzielnej działalności twórczej, podjęcia pracy zawodowej w instytucjach kultury i sztuki, oraz ośrodkach upowszechniania kultury muzycznej.

Zajęcia podlegające wyborowi. Student wybiera:

1) jedną grupę przedmiotów w zakresie:

a) PRZYGOTOWANIA DO WYKONYWANIA ZAWODU NAUCZYCIELA lub

b) GRY NA FORTEPIANIE / ŚPIEWU oraz

2) jedną grupę przedmiotów w zakresie:

a) EDUKACJI MUZYCZNEJ lub

b) DYRYGOWANIA I PROWADZENIE ZESPOŁÓW lub

c) ŚPIEWU ESTRADOWEGO.

Absolwent wybierający grupę przedmiotów w zakresie PRZYGOTOWANIA DO WYKONYWANIA ZAWODU NAUCZYCIELA: studia pierwszego stopnia na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej stanowią pierwszy etap kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela. Są podstawą do podjęcia studiów drugiego stopnia na tym samym kierunku w ramach ścieżki nauczycielskiej. Kształcenie umożliwia studentom:

a) zdobycie wiedzy psychologicznej i pedagogicznej pozwalającej na rozumienie procesów rozwoju, nauczania i uczenia się oraz wychowania;

b) stworzenie odpowiednich warunków do zdobywania nowoczesnej wiedzy z zakresu dydaktyki muzyki, w tym metodyki muzyki w przedszkolu i szkole podstawowej oraz konfrontowania tej wiedzy w praktycznym działaniu;

c) stworzenie warunków do kształtowania u studentów umiejętności i kompetencji niezbędnych do realizacji dydaktycznych, artystycznych i wychowawczych zadań szkoły;

d) kształtowanie umiejętności uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu artystycznego, teoretycznego i praktycznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod nauczania przetwarzania informacji;

e) praktyczne przygotowanie studentów do realizacji zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych, etycznych) wynikających z roli nauczyciela.

Absolwent wybierający grupę przedmiotów w zakresie GRY NA FORTEPIANIE / ŚPIEWU zdobywa wiedzę, umiejętności praktyczne i kompetencje społeczne w zakresie nauczania gry na fortepianie lub śpiewu w instytucjach kultury i innych placówkach upowszechniania muzyki (z wyłączeniem instytucji wymagających dodatkowych uprawnień, w tym szkół muzycznych) oraz w amatorskim ruchu muzycznym.

Absolwent wybierający grupę przedmiotów w zakresie EDUKACJI MUZYCZNEJ, po zrealizowaniu przedmiotów w zakresie przygotowania do wykonywania zawodu nauczyciela, zdobywa wiedzę, umiejętności praktyczne i kompetencje społeczne w zakresie prowadzenia działalności muzycznej w instytucjach kultury, a także do prowadzenia i obsługi imprez muzycznych.

Absolwent wybierający grupę przedmiotów w zakresie DYRYGOWANIA I PROWADZENIE ZESPOŁÓW, po zrealizowaniu przedmiotów w zakresie przygotowania do wykonywania zawodu nauczyciela, zdobywa wiedzę, umiejętności praktyczne i kompetencje społeczne w zakresie prowadzenia zespołów wokalnych, instrumentalnych i wokalno-instrumentalnych w szkołach ogólnokształcących (w przypadku wyboru przedmiotów przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela) i amatorskim ruchu muzycznym.

Absolwent wybierający grupę przedmiotów w zakresie ŚPIEWU ESTRADOWEGO, po zrealizowaniu przedmiotów w zakresie przygotowania do wykonywania zawodu nauczyciela, zdobywa wiedzę, umiejętności praktyczne i kompetencje społeczne w zakresie śpiewu, a także do prowadzenia zajęć wokalnych w placówkach oświatowo-kulturalnych oraz w amatorskim ruchu muzycznym.