Kod | UJK_FIL-POL-2-S-UJK |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach |
Kierunek studiów | Filologia polska |
Forma studiów | stacjonarne |
Poziom kształcenia | drugiego stopnia |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 2 |
Zadaj pytanie |
Absolwent kierunku Filologia polska (studia drugiego stopnia):
- posiada wszechstronne, interdyscyplinarne wykształcenie humanistyczne oraz ma uporządkowaną, pogłębioną i szczegółową wiedzę dotyczącą zjawisk i procesów literackich, językowych i kulturowych przeszłości i współczesności;
- jest przygotowany do prowadzenia prac badawczych;
- zdobywa umiejętności niezbędne nie tylko w pracy naukowej, lecz także w innych zawodach, wymagających kreatywności, współpracy w zespole, definiowania celów, planowania zadań i organizacji własnego warsztatu pracy;
- może kontynuować naukę na studiach trzeciego stopnia.
W ramach Filologii polskiej (studia drugiego stopnia) oferujemy dwa bloki kształcenia:
- nauczycielski (nowoczesna polonistyka),
- nienauczycielski (menedżer kultury).
Blok przedmiotów z zakresu nowoczesnej polonistyki przygotowuje absolwentów do podjęcia samodzielnej aktywności na rynku pracy w charakterze nauczyciela polonisty. Absolwent jest wszechstronnie przygotowany do pracy we współczesnej szkole, zna nowatorskie metody nauczania i pracy z młodzieżą, zdobył wiedzę oraz kompetencje pedagogiczne i metodyczne, a także informacje o funkcjonowaniu współczesnego szkolnictwa i procesach doskonalenia zawodowego.Absolwent kierunku filologia polska menedżer kultury ma wiedzę i umiejętności pozwalające na samodzielne rozwiązywanie problemów zawodowych w zakresie szeroko rozumianej kultury (audiowizualnej, masowej, lokalnej itp.). Absolwent może pracować w instytucjach kultury, placówkach samorządowych i edukacyjnych w charakterze: lidera życia kulturalnego i artystycznego (np. animacja oraz promocja działalności kulturalnej, organizacja imprez kulturalnych, aktywizacja lokalnej społeczności), komentatora, interpretatora i krytyka zjawisk współczesnej kultury, doradcy w zakresie rozwoju życia kulturalnego lokalnej społeczności (np. diagnozowanie potrzeb oraz warunków konkretnego środowiska, przygotowanie strategii przemian, pozyskiwanie środków finansowych).