| Kod | UWM_PRAWO-JM |
|---|---|
| Jednostka organizacyjna | Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie |
| Kierunek studiów | Prawo |
| Forma studiów | stacjonarne |
| Poziom kształcenia | jednolite magisterskie |
| Języki wykładowe | polski |
| Limit miejsc | 8 |
| Zadaj pytanie | |
Studia na kierunku Prawo wpisują się w misję Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego – rozwoju twórczego myślenia, nauczania z poszanowaniem tradycyjnych wartości akademickich dotyczących humanizmu, tolerancji, wolności, poszukiwania prawdy i respektowania norm etycznych. Kształcenie na kierunku Prawo służy pomnażaniu kapitału intelektualnego przekuwającego się na rozwój regionu i kraju.
Oferta dydaktyczna na kierunku Prawo pozostaje w ścisłym związku z zapotrzebowaniem lokalnego, krajowego, a także globalnego rynku pracy. Atrakcyjność kierunku wynika z jego uniwersalności, przekładającej się na możliwości późniejszego zatrudnienia oraz dostosowania programu studiów do zmieniającej się rzeczywistości poprzez wprowadzenie przedmiotów z zakresu szeroko rozumianego prawa europejskiego.
Celem kształcenia na kierunku Prawo jest zdobycie przez studenta wiedzy z zakresu dogmatycznych dyscyplin prawa polskiego, wiedzy o systemie prawa europejskiego i międzynarodowego oraz wiedzy o elementach europejskiej kultury prawnej i wiedzy o mechanizmach funkcjonowania tych systemów jak i relacji względem otoczenia prawa. Ważne miejsce zajmuje zapoznanie studentów z zasadami etyki, kształtowanie postaw aktywnego uczestnictwa w społeczeństwie, wykształcenie umiejętności interpersonalnych, komunikacyjnych w tym ułatwiających pełnienie w przyszłości roli mediatora, uwrażliwienie na problemy pojawiające się w praktyce prawnej. Cel, o którym mowa powyżej, realizowany jest poprzez obowiązkowe przedmioty kursowe oraz przedmioty specjalizacyjne i fakultatywne.
Integralnym elementem kształcenia jest rozwój osobowy studentów: rozwijanie ich zdolności poznawczych, umiejętności logicznego myślenia oraz formułowania trafnych ocen. Studia na tym kierunku motywują do poszerzania zakresu własnych zainteresowań poznawczych i społecznych oraz kształtują potrzebę samodoskonalenia.

