Kod | UAM_SD_NBiol |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu |
Dziedzina/dyscyplina naukowa | Nauki biologiczne |
Forma studiów | stacjonarne |
Poziom kształcenia | Szkoła doktorska |
Profil studiów | ogólnoakademicki |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 2 |
Adres WWW | https://amu.edu.pl/doktoranci/szkola-doktorska/szkola-doktorska-nauk-przyrodniczych |
Zadaj pytanie |
- Tura 1 (31.10.2024 08:00 – 30.11.2024 23:59)
Opis Szkoły
Szkoła Doktorska Nauk Przyrodniczych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu proponuje kandydatom i kandydatkom kształcenie, w którym badania naukowe i nauka zgłębiane są zarówno w wymiarze międzynarodowym, jak i krajowym oraz regionalnym. Uczelnia stale aktualizuje i poszerza swoje programy badawcze i treści kształcenia, kładąc szczególny nacisk na ich interdyscyplinarny charakter.
Dyscyplina: nauki biologiczne
XXI wiek jest określany mianem „wieku biologii”. Badania w obszarze nauk o życiu rozwijają się niezwykle dynamicznie w wielu różnych kierunkach, także na styku z innymi obszarami nauki. Wydział Biologii UAM to flagowy międzynarodowy ośrodek naukowy kategorii A+, z czołową pozycją na listach beneficjentów grantów NCN, FNP, NCBiR. Na Wydziale prowadzone są nowoczesne badania w zakresie biologii, biotechnologii, neurobiologii, mikrobiologii, hydrobiologii, ekologii, ochrony środowiska i bioinformatyki. Rozwijane są nowe kierunki badawcze w obszarze medycyny regeneracyjnej, terapii genowej, genomiki, filogenetyki molekularnej, biologii ewolucyjnej, czy bioakustyki. Wielokierunkowa problematyka badań zapewnia wiele możliwości tworzenia nowych podejść do rozwiązywania problemów badawczych. Nowoczesna infrastruktura badawcza, w połączeniu z infrastrukturą kampusu Morasko umożliwiają realizację badań zarówno podstawowych jak i aplikacyjnych. Szeroka współpraca międzynarodowa oraz liczne granty badawcze zapewniają atrakcyjne środowisko rozwoju dla młodych badaczy, doskonalą umiejętności komunikacyjne i krytyczne myślenie niezbędne do pomyślnej kariery naukowej.