Kod | UMCS_WMFII_NMI_LS |
---|---|
Jednostka organizacyjna | Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie |
Kierunek studiów | Nauczanie matematyki i informtyki |
Forma studiów | stacjonarne |
Poziom kształcenia | pierwszego stopnia |
Profil studiów | praktyczny |
Języki wykładowe | polski |
Limit miejsc | 2 |
Czas trwania | 3 lata |
Zadaj pytanie |
Obecnie nie trwają zapisy.
Minione tury w tej rekrutacji:
- Tura 1 (31.10.2023 09:00 – 30.11.2023 23:59)
Programy studiów
https://www.umcs.pl/pl/wydzial-matematyki-fizyki-i-informatyki-umcs-w-lublinie,46.htm
Kierunek nauczanie fizyki i informatyki to jedyne w regionie studia, które przygotują Cię do wykonywania zawodu nauczyciela fizyki i informatyki. Są one oparte na nowatorskim i atrakcyjnym programie dostosowanym do standardu kształcenia nauczycieli na poziomie odpowiadającym oczekiwaniom współczesnej szkoły. Kierunek nie tylko stanowi odpowiedź na aktualne uregulowania prawne w zakresie kształcenia na studiach nauczycielskich, ale także na współczesne tendencje w zakresie metodyki nauczania fizyki i informatyki. Wprowadza nowoczesne koncepcje nauczania, szczególnie w obszarze fizyki doświadczalnej oraz wykorzystuje technologie informacyjne i nowoczesne narzędzia multimedialne w procesie dydaktycznym. Na studiach I stopnia uzyskasz wiedzę i nabędzie najważniejszych umiejętności, które są niezbędne do wykonywania zawodu nauczyciela. W skład zajęć wchodzą bloki: przygotowania merytorycznego i przygotowania pedagogicznego, na który składają się: przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne i dydaktyczne. W toku realizacji zajęć merytorycznych, które będą uwzględniać zapisy podstaw programowych nauczania w szkołach podstawowych oraz ponadpodstawowych, poznasz istotne prawa i pojęcia fizyczne oraz liczne przykłady zastosowań fizyki i informatyki.
W ramach realizacji bloku zajęć psychologiczno-pedagogicznych zdobędziesz wiedzę z zakresu filozofii człowieka, filozofii wychowania i aksjologii pedagogicznej oraz poznasz ich związek z rozwojem ucznia. W ramach praktyk zawodowych ukształtujesz swoje kompetencje opiekuńczo-wychowawcze oraz zgromadzone doświadczenia związane z pracą dydaktyczno-wychowawczą i skonfrontujesz nabytą wiedzę z zakresu dydaktyki szczegółowej (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną.