Unia Europejska
  • zaloguj się
  • utwórz konto

Rekrutacja na semestr letni roku akademickiego 2021/2022

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

(UJK) pedagogika, studia II stopnia, stacjonarne

Szczegóły
Kod UJK_PED-2-UJK
Jednostka organizacyjna Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Kierunek studiów Pedagogika
Forma studiów stacjonarne
Poziom kształcenia drugiego stopnia
Języki wykładowe polski
Limit miejsc 2
  Zadaj pytanie w związku z tymi studiami
Obecnie nie trwają żadne zapisy na te studia.

Minione tury w tej rekrutacji:
  • Tura 1 (31.10.2021 00:00 – 30.11.2021 23:59)

Absolwent studiów drugiego stopnia kierunku Pedagogika ma pogłębioną wiedzę pedagogiczną, psychologiczną, socjologiczną i kulturową, stanowiącą solidną podstawę działalności w zakresie edukacji, wychowania, wspierania rozwoju człowieka a także podejmowania działań aktywizujących, pomocowych i naprawczych. Ma także uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych, dostrzega i analizuje dylematy etyczne, potrafi posługiwać się zasadami i kierować się normami etycznymi w podejmowanej działalności.

Posiada poszerzone umiejętności posługiwania się warsztatem diagnostyczno-badawczym, a także wykazuje aktywność i samodzielność we wzbogaceniu swojej wiedzy i doskonalenia kompetencji w zakresie praktycznego działania pedagogicznego. Absolwent posiada umiejętność komunikacji społecznej, refleksyjnego spojrzenia na działalność swoją i innych ludzi, a także pogłębionego rozumienia rzeczywistości edukacyjnej. Umie współpracować z innymi, poszukiwać i prowadzić dyskusje oraz oferować wsparcie w swojej dziedzinie. Absolwent ma także rozwinięte umiejętności poszerzania własnych kompetencji zawodowych i edukacyjnych, zdobywania nowych umiejętności praktycznych. Ponadto jest świadomy konieczności doskonalenia własnego warsztatu pracy oraz ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym. Poza tym ma pogłębioną świadomość roli zawodowej i odpowiedzialności z niej wypływającej, a co za tym idzie – ma wzmocnioną postawę prospołeczną.

Absolwent studiów, który zrealizował grupę przedmiotów z zakresu andragogiki i gerontologii jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w organizacjach i instytucjach realizujących działania andragogiczne i gerontologiczne. Może być zatrudniony w instytucjach: edukacji dorosłych, wsparcia społecznego, działalności na rzecz pomocy starszym, w zakładach pracy zatrudniających andragoga lub gerontologa, w instytucjach szkoleniowych, doradczych i kulturalnych, zarówno w sektorze publicznym, jak i niepublicznym.

Absolwent, studiów, który zrealizował grupę przedmiotów z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego może być zatrudniony w instytucjach/placówkach oświatowych i edukacyjnych dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych, rynku pracy, wsparcia społecznego, szkoleniowych, doradczych i kulturalnych, zarówno w sektorze publicznym, jak i niepublicznym.

Absolwent studiów, który zrealizował grupę przedmiotów z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej jest przygotowany (teoretycznie i praktycznie) do podjęcia pracy w placówkach opiekuńczo-wychowawczych o charakterze: wsparcia dziennego, interwencyjnym, socjalizacyjnym, wielofunkcyjnym. Ponadto absolwent jest przygotowany do pracy w zawodzie pedagoga szkolnego, wychowawcy świetlicy szkolnej, wychowawcy w placówkach zapewniających opiekę i wychowanie dzieciom w miejscu zamieszkania oraz uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem zamieszkania. Może także pracować jako opiekun-wychowawca w placówkach opieki częściowej, otwartej, całkowitej i placówkach pomocy społecznej.

Absolwent studiów, który zrealizował grupę przedmiotów z zakresu resocjalizacji i profilaktyki społecznej jest przygotowany do pracy w różnorodnych placówkach szkolnych i pozaszkolnych zajmujących się edukacją, opieką, wychowaniem w szczególności: placówkach wsparcia dziennego, opiekuńczo-wychowawczych, opieki nad dziećmi i młodzieżą niedostosowaną społecznie oraz placówkach szkolnych (stanowisko nauczyciela-pedagoga).