Code | UPJPII_PED_S1 |
---|---|
Organizational unit | Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie |
Field of studies | Pedagogika |
Form of studies | Full-time |
Level of education | First cycle (Bachelor) |
Educational profile | practical |
Language(s) of instruction | Polish |
Admission limit | 2 |
WWW address | https://ipinor-wns.upjp2.edu.pl/ |
Ask a question |
Studia pierwszego stopnia kierunku PEDAGOGIKA przygotowują do pracy w obszarze pomocy i wsparcia dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Praktyczny charakter kształcenia pozwoli na optymalne wykorzystanie przez absolwentów zdobytej wiedzy i umiejętności w obszarach związanych z dwoma proponowanymi specjalnościami: RESOCJALIZACJA Z SOCJOTERAPIĄ oraz PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZA Z TERAPIĄ PEDAGOGICZNĄ. Specjalność wybierana jest po pierwszym roku studiów.
RESOCJALIZACJA Z SOCJOTERAPIĄ
Studia na kierunku pedagogika w ramach specjalności RESOCJALIZACJA Z SOCJOTERAPIĄ mają charakter kwalifikacyjny i przygotowują do wykonywania zawodu pedagoga resocjalizacyjnego i socjoterapeuty. Celem studiów jest wyposażenie studenta w wiedzę psychologiczno-pedagogiczną i kompetencje pozwalające podejmować efektywne działania diagnostyczne, wychowawcze, profilaktyczne i terapeutyczne w obszarze wsparcia społecznego dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Absolwenci mogą podjąć pracę w młodzieżowych ośrodkach socjoterapeutycznych, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, zakładach poprawczych, schroniskach dla nieletnich, kurateli sądowej, ośrodkach kuratorskich, aresztach śledczych, zakładach karnych, pogotowiach opiekuńczych, policyjnej izbie dziecka, świetlicach socjoterapeutycznych oraz innych organizacjach rządowych i pozarządowych działających w obszarze profilaktyki społecznej i resocjalizacji.
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZA Z TERAPIĄ PEDAGOGICZNĄ
Studia na kierunku pedagogika w ramach specjalności PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZA Z TERAPIĄ PEDAGOGICZNĄ mają charakter kwalifikacyjny i przygotowują do prowadzenia zajęć wychowawczych, profilaktycznych oraz terapeutycznych w placówkach oświatowych, wsparcia dziennego, wychowawczych i opiekuńczych oraz instytucjonalnej pieczy zastępczej (internat, świetlica, klub, ośrodek i ognisko wychowawcze, pogotowie opiekuńcze oraz praca streetworking). Celem tej specjalności jest również przygotowanie studentów do diagnozowania oraz projektowania i prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi, w tym ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Nabyte umiejętności praktyczne pomocne będą również w profesjonalnej organizacji czasu wolnego oraz rozwoju pasji i zainteresowań dzieci i młodzieży.