Code | UO_PR_MGR_D2 |
---|---|
Organizational unit | Uniwersytet Opolski |
Field of studies | Public relations |
Form of studies | Full-time |
Level of education | Second cycle (Master) |
Language(s) of instruction | Polish |
Admission limit | 5 |
Ask a question |
Dostepne miejsca:
II rok - 5 miejsc
Kierunek Public Relations przeznaczony jest dla młodych ludzi, którzy swoją przyszłą karierę zawodową chcieliby związać z budowaniem polityki komunikacyjnej i wizerunkowej zarówno w sektorze prywatnym, jak i publicznym.
Pomysł i idea przewodnia nowego kierunku stanowi odpowiedź na oczekiwania pracodawców, którzy wskazywali na potrzebę pozyskania wykwalifikowanej kadry potrafiącej w profesjonalny sposób budować relacje PR w organizacji i jej otoczeniu (m.in. poprzez relacje z mediami, wewnętrzny PR, branding, PR w nowych mediach, etc.).
Absolwent będzie doskonale przygotowany do podjęcia pracy w mediach, agencjach reklamy i biznesie, gdzie kreatywność i twórczość jest obowiązkowym elementem codziennej egzystencji.
Jeśli jesteś osobą otwartą, kreatywną, lubisz pracę z ludźmi, interesujesz się mediami, marketingiem, reklamą, czujesz że chcesz pracować w przyszłości w branżach kreatywnych, lubisz wyzwania, chcesz się uczyć i rozwijać, to zdecydowanie ten kierunek jest przeznaczony dla Ciebie. Zostań naszym studentem już dziś i wykorzystaj swój potencjał!
Zobacz stronę Wydziału Nauk o Polityce i Komunikacji Społecznej >>>
Czego uczy się na public relations?
Kształcenie na kierunku Public Relations różni się od kształcenia na większości kierunków tym, że kładziemy w nim nacisk przede wszystkim na praktykę, a nie na teorię. Nauczymy Cię, w jaki sposób kreować pozytywny wizerunek firmy bądź organizacji. Pokażemy Ci, jak skutecznie można współpracować z mediami. Przekażemy Ci wiedzę na temat strategii i technik, dzięki którym będziesz w stanie zarządzać sytuacją kryzysową w taki sposób, aby ta sytuacja przyniosła jak najmniejsze szkody dla firmy bądź instytucji, którą w przyszłości będziesz reprezentował. Przygotujemy Cię do wystąpień publicznych, dzięki czemu staniesz się dobrym i przekonującym mówcą. Wreszcie, nauczymy Cię, jak budować i rozwijać markę, aby odniosła ona sukces i zwiększyła swoją wartość. Zostań naszym studentem już dziś, a otrzymasz bezcenną wiedzę i umiejętności!
Dlaczego warto studiować ten kierunek?
dr Michał Niebylski, koordynator kierunku Public Relations
Działalność studencka
Nasi studenci działają w wielu organizacjach: Samorządzie Studenckim, Kole Naukowym Politologów, w Kole Naukowym Filmoznawców, w Kole Naukowym Radio-Sygnały (pasjonaci radia), w Kole Naukowym „Studencka” (pasjonaci dziennikarstwa prasowego), a także w SETA TV, czyli najlepszej w Polsce telewizji studenckiej, dzięki czemu rozwijają swoje pasje i pogłębiają zainteresowania.
Biorą aktywny udział w pracach naukowych Instytutu, pomagając przy realizacji oraz organizując konferencje i debaty naukowe. Zapraszają również w nasze mury wybitne postaci życia politycznego, kultury, nauki i sportu. Do dyspozycji czeka na nich nowoczesne Centrum Kultury Studenckiej.
Co można robić po tych studiach?
Podstawowym źródłem przewagi konkurencyjnej dla firm, instytucji, organizacji, ale też ludzi biznesu, mediów i świata polityki, staje się wizerunek oraz dobra reputacja. Public Relations jest dziedziną, która pozwala kreować pożądany wizerunek marki poprzez przekazanie odpowiednich informacji opinii publicznej z wykorzystaniem liderów opinii lub przy użyciu środków masowego przekazu. Dzięki działaniom PR można zyskać uwagę opinii publicznej, zbudować poparcie wśród władz lub społeczeństwa dla celów danej firmy bądź organizacji, a także pobudzić zaangażowanie kluczowych interesariuszy. Kierunek Public Relations przekazuje wiedzę i umiejętności na temat strategii, narzędzi i technik budowania wizerunku, zarządzania sytuacjami kryzysowymi oraz kształtowania relacji pomiędzy organizacją a jej otoczeniem.
Kierunek Public Relations ściśle odpowiada na aktualne i przyszłe potrzeby rynku pracy. Kierunek przygotowuje specjalistów z myślą o takich branżach jak: marketing, public relations, media, reklama. Branże te znajdują się obecnie w fazie rozwoju i zgodnie z prognozami, jeszcze przez wiele lat będą kreować nowe miejsca pracy. Zdobyta wiedza i umiejętności na kierunku Public Relations pozwolą spełnić wymogi pracodawców na takich stanowiskach jak: specjalista ds. marketingu, rzecznik prasowy, specjalista ds. public relations, social media specialist, content writer, specjalista ds. współpracy z mediami itp. Zastań naszym studentem już dziś, a w przyszłości zdobądź wymarzoną pracę!
Absolwenci wykazujący zainteresowania naukowe będą przygotowani do podjęcia studiów trzeciego stopnia (studia doktoranckie) z zakresu nauki o polityce i administracji.