Code | UMCS_WL_AI_LS |
---|---|
Organizational unit | Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie |
Field of studies | Architektura informacji |
Form of studies | Full-time |
Level of education | First cycle (Bachelor) |
Educational profile | academic |
Language(s) of instruction | Polish |
Admission limit | 2 |
Duration | 3 lata |
Ask a question |
Studia nawiązują do światowych wzorców kształcenia w zakresie architektury informacji rozumianej jakozbiór wiedzy i kompetencji dotyczących generowania, gromadzenia, przechowywania, dystrybucji i wykorzystywania informacji w postaci cyfrowej, w różnych obszarach życia społeczno-gospodarczego. Ich oryginalność i innowacyjność polega m.in. na zaadresowaniu studiów do osób gotowych twórczo łączyć wiedzę i umiejętności humanistyczne i społeczne z kompetencjami cyfrowymi.
Unikatowość programu zawiera się w ukierunkowaniu nie tylko na praktyczne, ale też teoretyczne aspekty dotyczące tworzenia i zarządzania zasobami informacyjnymi (IRM - Information Resorce Management), z uwzględnieniem kwestii ekonomii i ekologii informacji, biznesu informacyjnego. Kładzie się w nich nacisk na problematykę użyteczności systemów informacyjnych oraz projektowania zorientowanego na użytkownika.
Kształcenie dostosowane jest do potrzeb aktywnie zmieniającego się społeczeństwa informacji i wymogów rynku pracy, na którym poszukiwane są osoby przygotowane do pracy w instytucjach zajmujących się planowaniem i projektowaniem środowisk i systemów informacyjnych; badaniem, testowaniem i analizą ich użyteczności; zdobywaniem, przetwarzaniem i organizacją informacji w różnych postaciach. Stąd położono nacisk na kształcenie pożądanych kompetencji i umiejętności przygotowujących studentów nie tylko do pracy w takich zawodach, jak m.in. architekt informacji, specjalista zarządzania informacją, projektant baz danych, menedżer serwisu internetowego, menedżer zbiorów cyfrowych, infobroker, operator systemów informacyjnych w przedsiębiorstwie i urzędzie, tester użyteczności aplikacji i wielu innych. Po ukończeniu studiów I stopnia absolwenci mogą podjąć kształcenie na studiach II stopnia.
W procesie kształcenia stosowane są innowacyjne metody nauczania, które nakierowane są na interaktywne pozyskiwanie informacji w zasobach sieci, opcjonalnie uzupełniane materiałami pomocniczymi.
Kształcenie realizowane jest w oparciu o nowoczesne zaplecze badawcze i dydaktyczne, przede wszystkim o Humanistyczne Laboratorium Digitalizacji i Wizualizacji Informacji,które dysponuje nowoczesnym sprzętem i narzędziami badawczymi.