| Code | UPJPII_DIKS | 
|---|---|
| Organizational unit | Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie | 
| Field of studies | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna | 
| Form of studies | Full-time | 
| Level of education | First cycle (Bachelor) | 
| Educational profile | practical | 
| Language(s) of instruction | Polish | 
| Admission limit | 2 | 
| WWW address | https://wnk.upjp2.edu.pl/ | 
| Ask a question | |
Studia na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna przygotowują specjalistów w zakresie nowoczesnego dziennikarstwa oraz innowacyjnego komunikowania społecznego z wykorzystaniem nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych wnastępujących specjalnościach:
- e-dziennikarstwo
 - reklama, branding, public relations
 - realizacja radiowo-telewizyjna
 - communiction and media studies (specjalność w języku angielskim)
 
Specjalność e-dziennikarstwo pozwala zdobyć umiejętności i kompetencje w zakresie nowoczesnego dziennikarstwa opartego na najnowszych technologiach informacyjno-medialnych. Druga specjalność reklama, branding, public relations przygotowuje specjalistów w zakresie nowoczesnego komunikowania promocyjno-wizerunkowego, marketingowego oraz public relations. Trzecia specjalność realizacja radiowo-telewizyjna ma na celu przygotować fachowców w obszarze praktycznej realizacji różnego rodzaju materiałów radiowych, telewizyjnych i filmowych: realizatorów, operatorów, montażystów itd. Czwarta specjalność communication and media studies oferuje 3 letnie specjalistyczne studia z zakresu komunikowania społecznego i mediów w języku angielskim.
Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej, prowadzący kierunek studiów, dysponuje specjalistycznym Akademickim Centrum Medialnym z nowoczesnymi studiami i laboratoriami dla celów naukowo-badawczych i dydaktycznych:
- nowoczesne studia telewizyjne z systemem TriCaster i Greenbox – Telewizja JP2TV,
 - cyfrowe studia radiowe do nagrań, emisji i transmisji – Radio Bonus,
 - Edukacyjne Laboratorium Mediów Społecznościowych do badań Internetu – ELMS,
 - Laboratorium Grafiki Komputerowej i Medialnej,
 - Laboratorium Fotograficzne,
 - Laboratorium E-learningu,
 - laboratoria komputerowo-internetowe – portal oknojp2.pl.
 
Studia gwarantują zdobycie fachowej wiedzy, specjalistycznych umiejętności i szerokich i pogłębionych kompetencji w zakresie:
- komunikacji społecznej i mediów w społeczeństwie informacyjnym,
 - nowoczesnego dziennikarstwa prasowego, radiowego i telewizyjnego,
 - dziennikarstwa internetowego opartego na aplikacjach cyfrowych,
 - produkcji i realizacji telewizyjnej, radiowej i mulitmedialnej,
 - kultury języka, retoryki i stylistyki dziennikarskiej, creative writing
 - promocji, reklamy, marketingu i brandingu,
 - wykorzystania mediów cyfrowych w komunikowaniu,
 - analizy i zarządzania mediami cyfrowym.
 
Absolwent zdobędzie także praktyczne kompetencje w zakresie:
- specjalistycznego i nowoczesnego dziennikarstwa,
 - komunikacji interpersonalnej i społecznej i międzykulturowej,
 - operatora kamery i montażysty obrazu,
 - realizatora dźwięku i montażysty dźwięku,
 - specjalisty od komunikacji marketingowej i public relations,
 - realizacji i produkcji radiowo-telewizyjnej,
 - fotografii prasowej i artystycznej,
 - kreatywności w nowych mediach,
 - organizacji pracy redakcyjnej i kierowania redakcjami,
 - rzecznictwa prasowego i kierowania biurami prasowymi,
 - zarządzania mediami,
 - analityki sieci,
 - specjalisty od social media itd.
 
Współpracujemy z:
- instytutami medioznawstwa, dziennikarstwa i komunikacji społecznej w kraju za granicą,
 - mediami, organizacjami dziennikarskimi oraz instytucjami medialnymi,
 - agencjami reklamy, brandingu i public relations,
 - agencjami eventowymi i organizacjami logistyki mediów,
 - towarzystwami naukowymi, organizacjami, instytutami badań i monitoringu mediów,
 - instytucjami regulacji i zarządzania mediami.
 

