| Code | UMCS_WMFII_NMI_LS |
|---|---|
| Organizational unit | Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie |
| Field of studies | Nauczanie matematyki i informtyki |
| Form of studies | Full-time |
| Level of education | First cycle (Bachelor) |
| Educational profile | practical |
| Language(s) of instruction | Polish |
| Admission limit | 2 |
| Duration | 3 lata |
| Ask a question | |
Phase 1 (31.10.2025 08:30 – 30.11.2025 23:59)
Programy studiów
https://www.umcs.pl/pl/wydzial-matematyki-fizyki-i-informatyki-umcs-w-lublinie,46.htm
Kierunek nauczanie fizyki i informatyki to jedyne w regionie studia, które przygotują Cię do wykonywania zawodu nauczyciela fizyki i informatyki. Są one oparte na nowatorskim i atrakcyjnym programie dostosowanym do standardu kształcenia nauczycieli na poziomie odpowiadającym oczekiwaniom współczesnej szkoły. Kierunek nie tylko stanowi odpowiedź na aktualne uregulowania prawne w zakresie kształcenia na studiach nauczycielskich, ale także na współczesne tendencje w zakresie metodyki nauczania fizyki i informatyki. Wprowadza nowoczesne koncepcje nauczania, szczególnie w obszarze fizyki doświadczalnej oraz wykorzystuje technologie informacyjne i nowoczesne narzędzia multimedialne w procesie dydaktycznym. Na studiach I stopnia uzyskasz wiedzę i nabędzie najważniejszych umiejętności, które są niezbędne do wykonywania zawodu nauczyciela. W skład zajęć wchodzą bloki: przygotowania merytorycznego i przygotowania pedagogicznego, na który składają się: przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne i dydaktyczne. W toku realizacji zajęć merytorycznych, które będą uwzględniać zapisy podstaw programowych nauczania w szkołach podstawowych oraz ponadpodstawowych, poznasz istotne prawa i pojęcia fizyczne oraz liczne przykłady zastosowań fizyki i informatyki.
W ramach realizacji bloku zajęć psychologiczno-pedagogicznych zdobędziesz wiedzę z zakresu filozofii człowieka, filozofii wychowania i aksjologii pedagogicznej oraz poznasz ich związek z rozwojem ucznia. W ramach praktyk zawodowych ukształtujesz swoje kompetencje opiekuńczo-wychowawcze oraz zgromadzone doświadczenia związane z pracą dydaktyczno-wychowawczą i skonfrontujesz nabytą wiedzę z zakresu dydaktyki szczegółowej (metodyki nauczania) z rzeczywistością pedagogiczną.

