Rekrutacja na semestr zimowy i rok akademicki 20245/2026

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

(UW) Polityka publiczna (Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych), studia II stopnia, stacjonarne

Details
Code UW_S2-PP
Organizational unit Uniwersytet Warszawski
Field of studies Polityka Publiczna
Form of studies Full-time
Level of education Second cycle (Master)
Admission limit 2
  Ask a question
Phase 1 (15.04.2025 13:00 – 15.05.2025 23:59)

Studenci kierunku polityka publiczna poznają kluczowe zagadnienia związane z rządzeniem w państwie, a także praktycznymi zasadami strategicznego zarządzania różnymi sferami życia publicznego na poziomie lokalnym, krajowym i ponadnarodowym. Uzyskują gruntowaną wiedzę o nowych trendach w administracji publicznej, a także o politycznych, społecznych, ekonomicznych i prawnych uwarunkowaniach jej funkcjonowania. Uczą się – również w formie warsztatowej – praktycznych umiejętności niezbędnych na poszczególnych etapach tworzenia i realizacji zadań publicznych. Dowiadują się jak profesjonalnie zaplanować reformy różnych sfer życia publicznego, jak ocenić możliwe skutki planowanych zmian, jak zarządzać tymi zmianami, jak je badać i ewaluować. Stają się tym samym ekspertami od kształtowania polityk w różnych obszarach życia publicznego, przy czym – dzięki licznym zajęciom warsztatowym i zajęciom do wyboru – mogą indywidualnie pogłębić swoją wiedzę na temat określonego obszaru merytorycznego polityki publicznej, np. polityki miejskiej, polityki społecznej, polityki gospodarczej i in. Poznają również wybrane polityki szczegółowe realizowane w Polsce i innych państwach w ramach zajęć kursowych.

 

Student kierunku polityka publiczna nabywa umiejętności niezbędne do pracy w m.in.:

 

·         instytucjach samorządowych szczebla wojewódzkiego, powiatowego i gminnego;

 

·         ministerstwach, agencjach i urzędach centralnych,

 

·         instytucjach międzynarodowych, np. unijnych;

 

·         instytucjach rozwoju regionalnego i lokalnego,

 

·         firmach i korporacjach realizujących zadania publiczne;

 

·         działach komunikacji społecznej instytucji publicznych i agencjach public relations świadczących usługi dla sektora publicznego;

 

·         instytucjach specjalistycznych realizujących zadania publiczne (np. z zakresu ubezpieczeń społecznych, polityk sektorowych, partnerstwa lokalnego i in.)

 

·         organizacjach pozarządowych,

 

·         organizacjach międzynarodowych,

 

·         ośrodkach analitycznych (tzw. think-tankach);

 

 

Możliwość rekrutacji na semestr zimowy lub cały rok akademicki.