Code | UWM_S2-PED |
---|---|
Organizational unit | Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie |
Field of studies | Pedagogika |
Form of studies | Full-time |
Level of education | Second cycle (Master) |
Admission limit | 15 |
Ask a question |
Absolwent: dysponuje rzetelnym przygotowaniem teoretycznym o charakterze interdyscyplinarnym zorientowanym na zdobytą specjalizację zawodową, posiada kompetencje poznawcze, metodyczne, badawcze (diagnostyczne) oraz umiejętności praktyczne. Dysponuje wiedzą ogólnopedagogiczną, psychologiczną i filozoficzną niezbędną do zrozumienia społeczno-kulturowego kontekstu edukacji i pracy opiekuńczej, dydaktycznej, wychowawczej, animacyjnej i społecznej na rzecz środowiska lokalnego oraz konstruowania własnego rozwoju zawodowego. Legitymuje się pogłębionymi kompetencjami interpersonalnymi predysponującymi do sprawnego działania w różnorodnych grupach społecznych i pełnienia w nich roli opiekuna, wychowawcy, animatora i koordynatora. Charakteryzuje się umiejętnościami analitycznymi i metodologicznymi, osobistą odpowiedzialnością, innowacyjnością oraz gotowością do ustawicznego kształcenia i rozwoju zawodowego przez całe życie.
Zakresy kształcenia
- Animacja społeczna z projektowaniem edukacyjnym
- Pedagogika opiekuńcza z socjoterapią
- Terapia pedagogiczna i wspomaganie rozwoju dziecka zdolnego
Po ukończeniu kształcenia w zakresie animacji społecznej i projektowania edukacyjnego absolwent uzyskuje kompetencje poszukiwane na dynamicznie rozwijającym się rynku usług społecznych. Może podjąć pracę w szeregu instytucji i organizacji o różnych profilach, w tym: placówkach oświatowych i opiekuńczo-wychowawczych realizując zadania związane z animacją i projektowaniem edukacyjnym; placówkach kulturalnych; instytucjach realizujących działalność turystyczno-rekreacyjną; urzędach administracji państwowej i samorządowej; organizacjach pozarządowych i podmiotach ekonomii społecznej; firmach i instytucjach o profilu szkoleniowym; placówkach zajmujących się organizacją czasu wolnego i wspieraniem rozwoju człowieka; instytucjach związanych z pomocą społeczną, świetlicach środowiskowych, klubach, w placówkach edukacji pozaszkolnej i nieformalnej; instytucjach świadczących usługi doradztwa i poradnictwa w zakresie rozwoju osobistego.
Studia w zakresie pedagogiki opiekuńczej z socjoterapią rozwijają kompetencje oraz przygotowują do pracy m.in. w placówkach o charakterze opiekuńczo-wychowawczym (tj. domach dziecka, domach samotnej matki, rodzinnych domach dziecka, rodzinach zastępczych, pogotowiach rodzinnych, ośrodkach wsparcia dla rodzin, dzieci i młodzieży, pogotowiach opiekuńczych, internatach, bursach, itp.); w placówkach dla osób w podeszłym wieku, terminalnie chorych i członków ich rodzin; organizacjach pozarządowych, w schroniskach dla bezdomnych, ośrodkach pomocy dziecku i rodzinie.
Studia w zakresie terapia pedagogiczna i wspomaganie rozwoju dziecka zdolnego rozwijają kompetencje oraz przygotowują do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz z uczniami w klasach IV-VIII szkoły podstawowej w zakresie terapii pedagogicznej i wspomagania rozwoju zdolności. Absolwenci nabywają kompetencje do prowadzenia zajęć w przedszkolach, szkołach i innego typu placówkach organizujących różne formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się/ryzykiem wystąpienia trudności tego rodzaju oraz dzieciom uzdolnionym.
Zdobyta wiedza, umiejętności i kompetencje umożliwiają również rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej we wskazanych wyżej zakresach.