Code | UPJPII_DIKS_2ST |
---|---|
Organizational unit | Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie |
Field of studies | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Form of studies | Full-time |
Level of education | Second cycle (Master) |
Educational profile | academic |
Language(s) of instruction | Polish |
Admission limit | 2 |
WWW address | http://idmiks.wns.upjp2.edu.pl/ |
Ask a question |
Studia na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna przygotowują specjalistów w zakresie nowoczesnego dziennikarstwa oraz innowacyjnego komunikowania społecznego z wykorzystaniem nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych wnastępujących specjalnościach:
- e-content dziennikarski
- digital media – analiza i zarządzanie
- produkcja radiowo-telewizyjna
Specjalność e-content dziennikarski przygotowuje specjalistów do kreatywnego i innowacyjnego technologicznie komunikowania w sieci. Druga specjalność digital media – analiza i zarządzanie przygotowuje specjalistów w zakresie kreatywnego wykorzystania nowych technologii cyfrowych w mediach i komunikowaniu. Trzecia specjalność produkcja radiowo-telewizyjna ma na celu przygotować fachowców w obszarze produkcji i praktycznej realizacji różnego rodzaju materiałów radiowych, telewizyjnych i filmowych: producentów, realizatorów, operatorów, reżyserów, montażystów itd.
Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej, prowadzący kierunek studiów, dysponuje specjalistycznym Akademickim Centrum Medialnym z nowoczesnymi studiami i laboratoriami dla celów naukowo-badawczych i dydaktycznych:
- nowoczesne studia telewizyjne z systemem TriCaster i Greenbox – Telewizja JP2TV,
- cyfrowe studia radiowe do nagrań, emisji i transmisji – Radio Bonus,
- Edukacyjne Laboratorium Mediów Społecznościowych do badań Internetu – ELMS,
- Laboratorium Grafiki Komputerowej i Medialnej,
- Laboratorium Fotograficzne,
- Laboratorium E-learningu,
- laboratoria komputerowo-internetowe – portal oknojp2.pl.
Studia gwarantują zdobycie fachowej wiedzy, specjalistycznych umiejętności i szerokich i pogłębionych kompetencji w zakresie:
- komunikacji społecznej i mediów w społeczeństwie informacyjnym,
- nowoczesnego dziennikarstwa prasowego, radiowego i telewizyjnego,
- dziennikarstwa internetowego opartego na aplikacjach cyfrowych,
- produkcji i realizacji telewizyjnej, radiowej i mulitmedialnej,
- kultury języka, retoryki i stylistyki dziennikarskiej, creative writing
- promocji, reklamy, marketingu i brandingu,
- wykorzystania mediów cyfrowych w komunikowaniu,
- analizy i zarządzania mediami cyfrowym.
Absolwent zdobędzie także praktyczne kompetencje w zakresie:
- specjalistycznego i nowoczesnego dziennikarstwa,
- komunikacji interpersonalnej i społecznej i międzykulturowej,
- operatora kamery i montażysty obrazu,
- realizatora dźwięku i montażysty dźwięku,
- specjalisty od komunikacji marketingowej i public relations,
- realizacji i produkcji radiowo-telewizyjnej,
- fotografii prasowej i artystycznej,
- kreatywności w nowych mediach,
- organizacji pracy redakcyjnej i kierowania redakcjami,
- rzecznictwa prasowego i kierowania biurami prasowymi,
- zarządzania mediami,
- analityki sieci,
- specjalisty od social media itd.
Współpracujemy z:
- instytutami medioznawstwa, dziennikarstwa i komunikacji społecznej w kraju za granicą,
- mediami, organizacjami dziennikarskimi oraz instytucjami medialnymi,
- agencjami reklamy, brandingu i public relations,
- agencjami eventowymi i organizacjami logistyki mediów,
- towarzystwami naukowymi, organizacjami, instytutami badań i monitoringu mediów,
- instytucjami regulacji i zarządzania mediami.