Code | UO_AK_MGR_D2 |
---|---|
Organizational unit | Uniwersytet Opolski |
Field of studies | Architektura krajobrazu |
Form of studies | Full-time |
Level of education | Second cycle (Master) |
Language(s) of instruction | Polish |
Admission limit | 3 |
Ask a question |
III rok - 3 miejsca
Studia na kierunku architektura krajobrazu II stopnia trwają 1,5 roku (3 semestry) i kończą się uzyskaniem tytułu magistra.
Podstawowym celem programu kształcenia na kierunku Architektura Krajobrazu (II stopień) w Uniwersytecie Opolskim jest poszerzenie wiedzy, umiejętności i kompetencji nabytych w trakcie realizacji toku kształcenia na pierwszym inżynierskim stopniu kierunku Architektura Krajobrazu.
Czego się uczy na architekturze krajobrazu?
Student w toku studiów oprócz przedmiotów podstawowych (np. Kształtowanie obszarów chronionych, Badanie struktury i funkcjonowania krajobrazu itp.) oraz kierunkowych (np. Rekultywacja i zagospodarowanie terenów zdegradowanych, Rola i kształtowanie terenów zieleni i zadrzewień, Szkółkarstwo itp.) realizuje także przedmioty, które poszerzają jego wiedzę w innych obszarach np. Jak założyć własna firmę, czy wybierając dodatkowe przedmioty (zgodnie z własnymi zainteresowaniami) z puli kursów stałych lub ogólnouczelnianych.
W standardzie znajdują się przedmioty, które mają na celu rozwinięcie u studenta umiejętności prowadzenia badań naukowych (np. Badania naukowe pracowników jednostki)
Co można robić po tych studiach?
Przyszły architekt krajobrazu może znaleźć zatrudnienie na różnych stanowiskach w zależności od swoich preferencji zawodowych, umiejętności wykształconych na studiach i wrodzonych cech charakteru. Samodzielna praca projektowa to jeden z kierunków kariery przyszłych absolwentów Architektury Krajobrazu. Z powodzeniem mogą stać się oni również menadżerami biznesu architektoniczno-krajobrazowego w biurach i firmach wykonawczych. Kolejne możliwości to zatrudnienie w sektorze publicznym na szczeblu samorządowym i państwowym, jednostkach gospodarczych, w szkolnictwie (po ukończeniu specjalności nauczycielskiej - zgodnie ze standardami kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela), a także w nauce, gdzie potrzeba badań środowiska przyrodniczego, jego przemian i jakości ekologicznej krajobrazu nie traci na aktualności