Code | UKSW_BG2S |
---|---|
Organizational unit | Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie |
Field of studies | Analityka społeczna, Business and Digital Analytics, Zarządzanie Big Data |
Form of studies | Full-time |
Level of education | Second cycle (Master) |
Language(s) of instruction | Polish |
Admission limit | 2 |
Ask a question |
- Phase 1 (31.10.2024 08:00 – 30.11.2024 23:59)
Studia na kierunku Big Data w Analityce Społecznej mają charakter interdyscyplinarny.
Łączą zagadnienia z zakresu nauk społecznych w kontekście nauk socjologicznych, uzupełnionych
o nauki inżynieryjno-techniczne. Wiodącą dyscypliną są nauki socjologiczne, uzupełnione
dyscyplinami: informatyka, ekonomia i finanse, nauki o polityce i administracji.
Student zdobędzie umiejętność wszechstronnej analityki społecznej i identyfikowania
kluczowych dla danego obszaru życia społecznego trendów. Będzie przygotowany do diagnozowania
wyzwań społecznych i publicznych, uwzględniając podstawowe zagadnienia etyczne związane
z procesowaniem i analizą wielkich danych do badań społecznych z użyciem nowych technologii
cyfrowych, w zakresie ich udostępniania, prywatności, zarządzania własnością intelektualną oraz
problemami bezpieczeństwa przechowywania informacji. Student kierunku Big Data w Analityce Społecznej będzie gotowy do krytycznej analizy
kluczowych procesów cywilizacyjnych zachodzących we współczesnym świecie, ze szczególnym
uwzględnieniem przemian technologicznych i cyfryzacyjnych, właściwych społeczeństwom
informacyjno-sieciowym, w szczególności w odniesieniu do społecznych aspektów informatyzacji, roli
technologii informacyjnych w zmianach społecznych, organizacyjnych i komunikacyjnych oraz
możliwych ich oddziaływań na procesy i praktyki społeczne, polityczne i gospodarcze.
Wszechstronne przygotowanie absolwenta tego kierunku pozwoli na wykonywanie różnych zawodów,
w których wymagane jest łączenie szerokiej perspektywy socjologicznej z danymi ze świata
rzeczywistego oraz wysokiej klasy umiejętnościami w zakresie technologii informacyjnokomunikacyjnych,
celem prowadzenia badań analitycznych i dostarczania opartej na dowodach
(evidence-based) wiedzy dla projektów społecznych na różnych poziomach, w tym ogólnospołecznym,
lokalnym i organizacyjnym.