Code | UJK_S1-MUZ |
---|---|
Organizational unit | Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach |
Field of studies | edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej |
Form of studies | Full-time |
Level of education | First cycle (Bachelor) |
Language(s) of instruction | Polish |
Admission limit | 3 |
Ask a question |
Absolwent kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej studiów pierwszego stopnia posiada wiedzę, umiejętności, kompetencje społeczne artysty-muzyka, aktywnego twórcy i odtwórcy w zakresie sztuk muzycznych oraz uczestnika i organizatora kultury muzycznej. Potrafi realizować i upowszechniać kreacje artystyczne. Przygotowany jest do pełnienia społecznej funkcji artysty-muzyka, prowadzenia samodzielnej działalności twórczej, podjęcia pracy zawodowej w instytucjach kultury i sztuki, oraz ośrodkach upowszechniania kultury muzycznej.
Zajęcia podlegające wyborowi. Student wybiera:
1) jedną grupę przedmiotów w zakresie:
a) PRZYGOTOWANIA DO WYKONYWANIA ZAWODU NAUCZYCIELA lub
b) GRY NA FORTEPIANIE / ŚPIEWU oraz
2) jedną grupę przedmiotów w zakresie:
a) EDUKACJI MUZYCZNEJ lub
b) DYRYGOWANIA I PROWADZENIE ZESPOŁÓW lub
c) ŚPIEWU ESTRADOWEGO.
Absolwent wybierający grupę przedmiotów w zakresie PRZYGOTOWANIA DO WYKONYWANIA ZAWODU NAUCZYCIELA: studia pierwszego stopnia na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej stanowią pierwszy etap kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela. Są podstawą do podjęcia studiów drugiego stopnia na tym samym kierunku w ramach ścieżki nauczycielskiej. Kształcenie umożliwia studentom:
a) zdobycie wiedzy psychologicznej i pedagogicznej pozwalającej na rozumienie procesów rozwoju, nauczania i uczenia się oraz wychowania;
b) stworzenie odpowiednich warunków do zdobywania nowoczesnej wiedzy z zakresu dydaktyki muzyki, w tym metodyki muzyki w przedszkolu i szkole podstawowej oraz konfrontowania tej wiedzy w praktycznym działaniu;
c) stworzenie warunków do kształtowania u studentów umiejętności i kompetencji niezbędnych do realizacji dydaktycznych, artystycznych i wychowawczych zadań szkoły;
d) kształtowanie umiejętności uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu artystycznego, teoretycznego i praktycznego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod nauczania przetwarzania informacji;
e) praktyczne przygotowanie studentów do realizacji zadań zawodowych (dydaktycznych, wychowawczych, etycznych) wynikających z roli nauczyciela.
Absolwent wybierający grupę przedmiotów w zakresie GRY NA FORTEPIANIE / ŚPIEWU zdobywa wiedzę, umiejętności praktyczne i kompetencje społeczne w zakresie nauczania gry na fortepianie lub śpiewu w instytucjach kultury i innych placówkach upowszechniania muzyki (z wyłączeniem instytucji wymagających dodatkowych uprawnień, w tym szkół muzycznych) oraz w amatorskim ruchu muzycznym.
Absolwent wybierający grupę przedmiotów w zakresie EDUKACJI MUZYCZNEJ, po zrealizowaniu przedmiotów w zakresie przygotowania do wykonywania zawodu nauczyciela, zdobywa wiedzę, umiejętności praktyczne i kompetencje społeczne w zakresie prowadzenia działalności muzycznej w instytucjach kultury, a także do prowadzenia i obsługi imprez muzycznych.
Absolwent wybierający grupę przedmiotów w zakresie DYRYGOWANIA I PROWADZENIE ZESPOŁÓW, po zrealizowaniu przedmiotów w zakresie przygotowania do wykonywania zawodu nauczyciela, zdobywa wiedzę, umiejętności praktyczne i kompetencje społeczne w zakresie prowadzenia zespołów wokalnych, instrumentalnych i wokalno-instrumentalnych w szkołach ogólnokształcących (w przypadku wyboru przedmiotów przygotowujących do wykonywania zawodu nauczyciela) i amatorskim ruchu muzycznym.
Absolwent wybierający grupę przedmiotów w zakresie ŚPIEWU ESTRADOWEGO, po zrealizowaniu przedmiotów w zakresie przygotowania do wykonywania zawodu nauczyciela, zdobywa wiedzę, umiejętności praktyczne i kompetencje społeczne w zakresie śpiewu, a także do prowadzenia zajęć wokalnych w placówkach oświatowo-kulturalnych oraz w amatorskim ruchu muzycznym.