Code | UG_GSPOLEKON_S2 |
---|---|
Organizational unit | Uniwersytet Gdański |
Field of studies | Geografia społeczno-ekonomiczna |
Form of studies | Full-time |
Level of education | Second cycle (Master) |
Educational profile | academic |
Language(s) of instruction | Polish |
Admission limit | 6 |
Ask a question |
There is currently no active phase.
Past phases in this registration:
- Phase 1 (31.10.2024 08:00 – 30.11.2024 23:59)
ATUTY KIERUNKU
Studia na kierunku Geografia społeczno-ekonomiczna z elementami GIS wyposażają studentów w:
- umiejętności eksperckie z zakresu diagnozowania stanu społeczno-gospodarczego obszarów w różnych skalach przestrzennych, poprzez znajomość źródeł danych lokalnych i regionalnych, umiejętności ich przetwarzania, w tym z wykorzystaniem narzędzi GIS oraz wnioskowania na podstawie uzyskanych wyników. Umiejętności te stanowią o przewadze konkurencyjnej absolwentów na rynku pracy.
- kompetencje społeczne umożliwiające dalszy rozwój zawodowy oraz efektywne rozwiązywanie problemów z zakresu geografii społeczno-ekonomicznej w warunkach pracy zespołowej i we współpracy z różnymi instytucjami odpowiedzialnymi za rozwój lokalny i regionalny.
- rozwinięcie umiejętności w zakresie języka angielskiego umożliwi pracę w zespołach i instytucjach o zasięgu międzynarodowym
- możliwość skorzystania z programu Tutoring na WOiG oraz z szerokiej oferty uczelni partnerskich Instytutu Geografii w ramach programów ERASMUS+ i MOST
- dodatkwo: Poza obowiązkowym tokiem studiów studenci Geografii społeczno-ekonomicznej z elementami GIS będą mogli, bez ponoszenia dodatkowych kosztów, zdobyć uprawnienia do nauczania geografii w ramach specjalizacji nauczycielskiej.
PERSPEKTYWY ZATRUDNIENIA
Absolwent będzie mógł znaleźć zatrudnienie w:
- instytucjach samorządowych,
- jednostkach odpowiedzialnych za planowanie strategiczne, rozwój gospodarczy i przestrzenny - zarówno na szczeblu województw jak i gmin (np. samorządy województw, urzędy miast i gmin w tym wyspecjalizowane podmioty odpowiedzialne za politykę przestrzenną, agencje rozwoju lokalnego i regionalnego),
- instytucjach i jednostkach wykorzystujących geograficzne systemy informacyjne do celów zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej oraz obrony narodowej,
- podmiotach świadczących komercyjne usługi z zakresu projektowania zagospodarowania przestrzennego,
- przedsiębiorstwach wykorzystujących geograficzne systemy informacyjne (np. Lufthansa Systems Poland, Jeppesen Poland, operatorzy infrastruktury sieciowej, dystrybutorzy towarów).