• log in
  • create an account

Rekrutacja na semestr zimowy i rok akademicki 2022/2023

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

(UPJPII) dziennikarstwo i komunikacja społeczna, studia I stopnia, stacjonarne

Details
Code UPJPII_DIKS
Organizational unit Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
Field of studies Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
Form of studies Full-time
Level of education First cycle (Bachelor)
Educational profile practical
Language(s) of instruction Polish
Admission limit 2
WWW address http://idmiks.wns.upjp2.edu.pl/
  Ask a question
There is currently no active phase.

Past phases in this registration:
  • Phase 1 (15.04.2022 00:00 – 15.05.2022 23:59)

Studia na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna przygotowują specjalistów w zakresie nowoczesnego dziennikarstwa oraz innowacyjnego komunikowania społecznego z wykorzystaniem nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych wnastępujących specjalnościach:

  • e-dziennikarstwo
  • reklama, branding, public relations
  • realizacja radiowo-telewizyjna
  • communiction and media studies (specjalność w języku angielskim)

Specjalność e-dziennikarstwo pozwala zdobyć umiejętności i kompetencje w zakresie nowoczesnego dziennikarstwa opartego na najnowszych technologiach informacyjno-medialnych. Druga specjalność reklama, branding, public relations przygotowuje specjalistów w zakresie nowoczesnego komunikowania promocyjno-wizerunkowego, marketingowego oraz public relations. Trzecia specjalność realizacja radiowo-telewizyjna ma na celu przygotować fachowców w obszarze praktycznej realizacji różnego rodzaju materiałów radiowych, telewizyjnych i filmowych: realizatorów, operatorów, montażystów itd. Czwarta specjalność communication and media studies oferuje 3 letnie  specjalistyczne studia z zakresu komunikowania społecznego i mediów w języku angielskim.

Instytut Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej, prowadzący kierunek studiów, dysponuje specjalistycznym Akademickim Centrum Medialnym z nowoczesnymi studiami i laboratoriami dla celów naukowo-badawczych i dydaktycznych:

  • nowoczesne studia telewizyjne z systemem TriCaster i Greenbox – Telewizja JP2TV,
  • cyfrowe studia radiowe do nagrań, emisji i transmisji – Radio Bonus,
  • Edukacyjne Laboratorium Mediów Społecznościowych do badań Internetu – ELMS,
  • Laboratorium Grafiki Komputerowej i Medialnej,
  • Laboratorium Fotograficzne,
  • Laboratorium E-learningu,
  • laboratoria komputerowo-internetowe – portal oknojp2.pl.

Studia gwarantują zdobycie fachowej wiedzy, specjalistycznych umiejętności i szerokich i pogłębionych kompetencji w zakresie:

  • komunikacji społecznej i mediów w społeczeństwie informacyjnym,
  • nowoczesnego dziennikarstwa prasowego, radiowego i telewizyjnego,
  • dziennikarstwa internetowego opartego na aplikacjach cyfrowych,
  • produkcji i realizacji telewizyjnej, radiowej i mulitmedialnej,
  • kultury języka, retoryki i stylistyki dziennikarskiej, creative writing
  • promocji, reklamy, marketingu i brandingu,
  • wykorzystania mediów cyfrowych w komunikowaniu,
  • analizy i zarządzania mediami cyfrowym.

Absolwent zdobędzie także praktyczne kompetencje w zakresie:

  • specjalistycznego i nowoczesnego dziennikarstwa,
  • komunikacji interpersonalnej i społecznej i międzykulturowej,
  • operatora kamery i montażysty obrazu,
  • realizatora dźwięku i montażysty dźwięku,
  • specjalisty od komunikacji marketingowej i public relations,
  • realizacji i produkcji radiowo-telewizyjnej,
  • fotografii prasowej i artystycznej,
  • kreatywności w nowych mediach,
  • organizacji pracy redakcyjnej i kierowania redakcjami,
  • rzecznictwa prasowego i kierowania biurami prasowymi,
  • zarządzania mediami,
  • analityki sieci,
  • specjalisty od social media itd.

Współpracujemy z:

  • instytutami medioznawstwa, dziennikarstwa i komunikacji społecznej w kraju za granicą,
  • mediami, organizacjami dziennikarskimi oraz instytucjami medialnymi,
  • agencjami reklamy, brandingu i public relations,
  • agencjami eventowymi i organizacjami logistyki mediów,
  • towarzystwami naukowymi, organizacjami, instytutami badań i monitoringu mediów,
  • instytucjami regulacji i zarządzania mediami.